Nya strängar på gitarren!

Igår bytte jag strängar på min gitarr. Helt underbart, idag har de nästan slutat att stämma om sig. Nu sitter jag och är jättedeprimerad (nästan) över att jag inte kan spela för att jag måste plugga franska istället. Man blir inte glad av sånt. Däremot är jag jätteglad att jag inte ska läsa någon mer franska efter den här terminen.
Hursomhelst, jag sitter och pluggar franska samtidigt som jag lyssnar på Youtube Symphony Orchestra 2011. Det är så häftigt, alla deltagare i orkestern är uttagna från en tävlig på youtube, där man skulle lägga in klipp på sig själv när man spelade sitt instrument. Orkestern består alltså av 101 av de bästa musikerna på youtube. De spelar dessutom i Sydney Opera House. Häftigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0