Lars Behrenroth

Jag har kommit hem från en underbar men otroligt jobbig houseklass, och tänkte dela med mig av en av mina bästa källor för housemusik. (Nu snackar jag inte techhouse eller fjortisdunk, utan RIKTIG house)
Den finns ett stycke DJ som är mycket begåvad i housens konst, vars namn är Lars Behrenroth. Kommer ursprungligen från Tyskland, men bor numera mest i Miami.
En spotifylista med några av hans mixar och spår (allt finns inte på Spotify) hittar ni här.
Det allra bästa med Lars är att han mixar på olika klubbar över hela världen, och sedan lägger ut det, via ett radioprogram, på http://www.deepershades.net/ . Skapar man ett konto där, kan man helt gratis och helt lagligt ladda ned tvåtimmarsmixar uppdelade i två delar, en timme styck. Jag rekommenderar starkt 171, andra timmen, och 264, första timmen. Jag har inte lyssnat igenom alla mixar, men det är förståeligt med tanke på att det finns så många och att de är så långa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0