Kungen bugar och dödar

Herta Müller, Kungen bugar och dödar. Nobelpriset 2009. Foto: Anna Engberg
Jag håller på att läsa en Nobelpristagare. Herta Müller, mer exakt. I början av boken fattade jag ingenting, jag var helt enkelt inte insatt i det språk hon använder, och inte heller i vad hon skrev om.
Jag misstänker att det är någon form av självbiografi (har för mig att det står på baksidan), men det är inte en vanlig sådan. Det är mer... betraktelser. Poänger i tankesätt som illustreras av vad jag antar är hennes självupplevda anekdoter. 

Jag har inte läst ut boken än, men jag har en känsla av att jag kommer att läsa fler böcker av Herta Müller.

Kommentarer
Postat av: Hursvårtkandetva

Herrta är bra! Du med, nu?

2011-06-16 @ 13:32:23
Postat av: toorare

2011-06-19 @ 20:33:49
Postat av: toorare

Alltså, jag suger på att skriva kommentarer. Trycker alltid på enter innan jag skrivit något.. Till det jag egentligen skulle säga: Jag var länge mycket tveksam men har nu (äntligen) gett mig och börjat lyssna på Lars Winnerbäck. Såhär i efterhand fattar jag inte att det tog så lång tid, mannen är grym! Vad detta nu hade med inlägget ovan att göra vet jag inte riktigt men lycka till med Herta du, jag kan låna boken sen om du tycker den är värd det kanske? <3

2011-06-19 @ 20:36:57
URL: http://tooweird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0