En fråga om smör

Använder du smör på smörgåsen?

Svaret är: Oftast.
Det är mer troligt att jag använder smör om:
  1. "Komplementspålägget" är fast, det vill säga inte flytande såsom makrill i tomatsås eller leverpastej.
  2. Smöret är riktigt smör. Jag är farligt förtjust i riktigt smör, typ som bregott. Eftersom min syster har varit mjölkallerkgiker har vi aldrig haft "ko-smör" hemma, utan vegetabiliskt sådant. Syster är inte allergisk längre, men hon tycker inte om vanligt smör, vilket gör att vi fortsätter i våra gamla spår vad gäller smöret. När jag väl får bregott tycker jag att det är otroligt underbart. SMAKEN AV RIKTIGT SMÖR...... Oh, det vattnas i munnen. Jag är knasig, kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0