A Ma Place

Det här är en av de låtar jag stötte på i Frankrike. Första gången bara musikvideon, utan ljud, på en uteservering vid medelhavets strand inte långt från Cap 3000. Jag lyckades se att det var Zazie och en kille som sjöng, och att låten kom från 2011. Zazie hade jag lyssnat på innan, så jag tänkte att jag skulle kolla upp vilken låt det var. 
Ett par dagar hörde jag en låt på radio, och tänkte "Hmm, den här var ju ganska bra... undrar vad det är för låt". Jag bestämde mig för att lyssna efter ett namn när låten var slut. Det kom så klart ett namn, men det var ju på radiosnabb franska, och jag fattade absolut ingenting. 
När jag kom hem och sökte på den information jag hade, visade det sig att videon och låten hörde ihop. Lustigt kan det vara.
Jag gillar både låten och videon. Videons grundidé är lysande, även om utförandet är lite sådär. Låten blir bättre och bättre ju längre man lyssnar, den är väldigt bra uppbyggd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0