Omstart

Nu har jag bestämt mig för att börja blogga. Jag behöver något att göra under alla tråkiga lektioner i skolan, annat än att sitta och nörda mig på facebook.
Jag ska försöka hålla bloggen jordnära. Eller nära mig i alla fall. Jag vill skriva om det jag älskar mest: Musik.
Jag heter Anna Engberg och går just nu första året på VRG, läser natur/natur med musikprofil. Det är antagligen ett av de bästa val jag någonsin har gjort, jag älskar linjen, människorna och ibland till och med skolmaten.
Mitt musikintresse sträcker sig oändligt mycket längre än till min iPod. Jag sjunger och spelar gitarr, lite piano och lite trummor. Och så har jag spelat fiol sedan 2001. Jag älskar att skriva eget material, men påbörjar miljarder gånger fler låtar än jag avslutar. Och de låtar som blir klara tycker jag sällan är så bra.
Ett annat intresse (inom musik, haha) är dans. Jag har dansat sedan jag var liten, och älskar det också. Gud vad jag älskar allt för tillfället. Jag dansar i vilket fall mest house just nu, men även jazz och popping (det senare är jag nybörjare på, det är sjuuukt svårt :O).
Det blev lite långrandigt kanske, men jag tänkte att jag skulle presentera mig. Det här är alltså jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0