Mello 11

Så, nu har alltså Sveriges mest älsk-hatade musikevent dragit igång igen. SVT har mutat några tv-profiler, hyrt diverse arenor över landet (däribland självklart Globen), valt ut bidrag och som vanligt ändrat röstsystemet så att de ska kunna meddela tv-publiken att de har slagit röstrekord i år igen. IGEN.

Folkfesten har börjat. Första deltävlingen skulle vara det starkaste startfältet enligt många, men som vanligt blev man lite besviken. Dilba levererade inte alls vad jag förväntade mig av henne, och Jonas Matsson verkade oerhört nervös, vilket påverkade hans prestation negativt. Jenny Silver levererade en stereotypschlager innehållande både glitterklänning och tonartshöjning, och Rasmus Viberg lamslog mig med sin underbart knaspriga röst.
Underbara Swingfly gick mot min förmodan direkt till final. Jag visste inte att Sverige hade så bra musiksmak.
Det märktes att Danny har tränat upp både kondition och teknik, och låten var faktiskt riktigt catchy. Säger man samma ord 45-50 gånger tenderar det att bli så. Jag misstänker att In the Club kommer att spelas en hel del både på radio och på dansgolvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0