Nu börjar julkalendern!

Även om det i större delar av lilla landet mellanmjölk inte finns någon snö, börjar det ändå bli dags för den där mysiga julstämningen att infinna sig. Lussebullarna ska bakas (eller tas ut ur frysen för att tinas/värmas i micron), glögg ska värmas (men absolut inte kokas), julgodis ska bakas (många gånger under julen, eftersom det tenderar att ta slut ganska fort) och lucialinnen skall hittas och provas. För att inte nämna julklapparna som måste inhandlas. 

Hur som helst, julkalendern börjar! Jag brukar aldrig se den, dels för att den är så tidigt på morgonen, dels för att jag brukar prioritera annat. Men det är faktiskt bra mysigt att gå upp på morgonen, det är mörkt ute, man är fortfarande lite sömndrucken, sätta sig framför TVn med resten av familjen, och få lite julstämning i systemet redan på morgonen. 

Även här på Think Music har jag planerat en liten julkalender! Det kommer att bli underbart: i enlighet med bloggens inriktning har jag valt ut en jullåt för varje dag som är kvar till julafton. IT'S GONNA BE AWESOME!!! Jag började med en spellista på Youtube, med ambitionen att det skulle bli just 24 låtar. När jag hade 40 stycken blev jag ledsen, eftersom dagarna inte alls räcker till för så många låtar. Därför strök jag några tills jag kom ned till 32, vilket faktiskt bara är åtta låtar för mycket. De som inte får plats kommer att finnas med i min ULTIMATA JULLÅTSLISTA som jag kommer att länka till på julafton. Som en liten julklapp. :)

God Jul <3

Kommentarer
Postat av: Hursvårtkandetva

Nu är Thinkmusic min självklara hemsida. Åtminståne fram till jul :)

2011-12-02 @ 09:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0